Site Overlay

Inovačné vzdelávanie pedagógov

Využite možnosť financovania vrámci projektu Plán obnovy, aby ste zabezpečili vyššiu kvalifikáciu a príjem Vaším pedagogickým zamestnancom.

V spolupráci so spoločnosťou K.A.B.A. Slovensko,

ktorá je akreditovaným poskytovateľom inovačného vzdelávania Vám ponúkame možnosť školení pre učiteľov základných a stredných škôl.

Na výber máte 5 modulov,

ktoré je možné prispôsobiť aj konkrétne Vašim požiadavkám.

Kľúčové kompetencie ako základ profesijného rozvoja pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca

Obsah vzdelávacieho programu je zameraný na získanie nielen teoretických vedomostí, ale predovšetkým na nácvik praktických zručností zameraných na rozvoj kľúčových a profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca v spojení s ich osobnostným rozvojom a pozitívnym dopadom na rozvoj osobnosti žiakov, na ich  študijné výsledky a kvalitu vyučovacieho procesu.

Spolu: 52 hodín-prezenčne 28 hodín (Zoom,škola,kombinácia)

                            -dištančne 24 hodín

Min. počet účastníkov: 8 účastníkov

Cena: 139 Eur, pre skupiny od 10 osôb zľava

 

MODUL č.1

Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj

Kľúčové kompetencie a profesionalita

Kariéra a trh práce – Význam a chápanie práce.

Kompetencie – Delenie z hľadiska Európskeho kvalifikačného rámca EKR/EQF.

Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií.

Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.

Zvládanie záťažových situácií v edukačnom prostredí školy

Poznanie typu osobnosti ako predpoklad zvládania záťažových situácií

Osobnosť –Profesionalita. Potreba vedieť poznávať a odhadnúť osobnosti.

Typológie – história a súčasnosť. Poznanie rôznych typológií.

Pozorovanie ako základná metóda pri riešení záťažových situácií – štruktúrovanosť a objektivizácia pozorovania.

Dynamika osobnosti – Rôzne a odlišné reakcie toho istého človeka v rôznych záťažových situáciách.

Užitočné nástroje na typológiu osobnosti –súčasné nástroje na odhad seba a odhad iných a ich využitie v praxi pri riešení záťažových situácií.

Efektívne riešenie problémov a konfliktov

Konflikt ako sociálny jav. Problémy, konflikty a spory.

Vývin konfliktu v čase – eskalácia konfliktu.

Naše reakcie v konfliktných situáciách – úloha emócií v konflikte

Kontrola emócií a konfliktu pomocou myslenia.

Otvorenie konfliktu – použitie JA-výroku – nácvik výroku.

Správania sa jednotlivca v konfliktnej situácii podľa Kilmanna.

Pozície, záujmy v konflikte – ich odlišovanie

Štýly riešenia konfliktov – ich podstata a využitie.

Spôsoby riešenia konfliktov – využitie aktivizujúcich, interaktívnych a participatívnych metód pri predchádzaní a riešení konfliktov

Kritériá pre dobré riešenie konfliktu.

Relaxačné techniky na zvládanie stresu

Stres – ako vzniká. Základné pojmy.

Špecifické prejavy pôsobenia stresora v organizme.

Generálny adaptačný syndróm / GAS .

Zdroje stresu. Vnímanie stresu. Reakcie na stres. Symptómy stresu.

Syndróm vyhorenia – fázy, príčiny, indikátory vyhorenia, rozdiel medzi stresom a vyhorením.

Zdravie. Faktory zdravia. Životná energia. Čo odoberá energiu dlhodobo. Psychosomatika.

Grify na doplnenie energie krátkodobé a dlhodobé  – Dobré rady pre život v radosti a spokojnosti .

 

MODUL č. 2

Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj

Kľúčové kompetencie a profesionalita

Kariéra a trh práce – Význam a chápanie práce.

Kompetencie – Delenie z hľadiska Európskeho kvalifikačného rámca EKR/EQF.

Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií.

Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.

Zručnosti riadenia medziľudských vzťahov

Efektívna a nenásilná komunikácia 

Komunikácia – sociálna kompetencia.

Zložky efektívnej komunikácie – Komunikačný model. Prečo si ľudia nerozumejú.

Rozvoj schopností komunikácie – Zlozvyky, chyby a omyly v komunikácii.

Empatia, dávanie a prijímanie spätnej väzby, spätná väzba verzus kritika

Pozorovanie neverbálnych signálov – Reč tela, reč objektov, reč priestoru.

Komunikačné štýly – Základné typy správania sa v rôznych situáciách a ich dopady na emócie a správanie sa iných.

Podstata nenásilnej komunikácie. Ako komunikovať ľudsky aj v náročných situáciách.

Emocionálna inteligencia a schopnosť zvládať zmeny, výzvy v súčasnej dynamickej dobe

Pojem inteligencia

Emócie – nálady, emócie. Fyziologický základ emócií, vyjadrovanie emócií.

Emocionálna inteligencia : Porovnanie IQ a EQ – rozdiel, atribúty, ich podstata.

Teória zmeny – seba-motivácia

Používanie edukačných príbehov zameraných na prevenciu sociálno-patologických javov na školách so zameraním na rozvoj emocionálnej inteligencie žiakov

Ako rozvíjať emocionálnu inteligenciu

Typológia osobnosti – základ adekvátneho prístupu k žiakom

Osobnosť – individualita, štruktúra a dynamika osobnosti. Profesionalita. Poznávanie seba a odhad iných.

Typológie – história a súčasnosť. Vznik rôznych typológií.

Pozorovanie ako základná metóda pri poznávaní človeka – príprava a ciele pozorovania, štruktúrovanosť a objektivizácia pozorovania

Práca s informáciami – štýly poznávania.

MODUL č. 3

Kľúčové kompetencie pedagogického/odborného zamestnanca a ich rozvoj

Kľúčové kompetencie a profesionalita

Kariéra a trh práce – Význam a chápanie práce.

Kompetencie – Delenie z hľadiska Európskeho kvalifikačného rámca EKR/EQF.

Kľúčové kompetencie – Identifikácia a štruktúra kľúčových kompetencií.

Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií – Seba-inventúra.

Implementácia aktivizujúcich a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese

Tvorivé prístupy vo vyučovaní, zážitkové učenie

Pojem a úrovne tvorivosti, druhy tvorivosti. Axiómy tvorivosti – Korelácia autentickej osobnosti, tvorivosti, dôvtipu, originality, flexibility, aktívneho prístupu.

Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity učiteľa v procese vyučovania, v ostatných oblastiach pôsobenia učiteľa.

Spôsoby rozvoja kreativity učiteľa  – Uvedomenie si a prekonávanie stereotypov, hľadanie alternatívnych riešení, rozvíjanie zvedavosti, fantázie, atď.

Podmienky pre rozvoj a uplatnenie kreativity žiaka – Tvorba podmienok pre rozvoj autenticity žiaka. Vytváranie atmosféry humoru a hravosti, zvedavosti, slobody vyjadrovania podľa konkrétnych pravidiel, navodzovanie kooperácie medzi žiakmi.

Metódy rozvoja tvorivosti žiakov – Problémový výklad, heuristická metóda, výskumná metóda, brainstorming, situačná metóda, zážitkové učenie.

Formy a aktivity zážitkového učenia sa – Inscenačná metóda, hranie rolí, tímové riešenia úloh/problémov, hry s cieľom uvedomenia si, objavenia riešenia.

Rozvoj kritického myslenia cez zážitkové učenie

Metódy a formy práce podporujúce kritické myslenie. Rozvoj tvorivosti v hraniciach kritického myslenia.

Kritické myslenie – vzťah tvorivosti a kritického myslenia. Etapy vývoja kritického myslenia.

Emócie a fakty – Wasonov efekt.

Edukačné prostredie a podmienky pre rozvoj kritického myslenia – vytváranie priestoru na diskusiu, otázky a rôzne názory, špecifické metódy a aktivity, rozvíjanie komunikačných zručností, bezrizikové prostredie.

Chyby v poznávaní a spracovávanie informácií – poznávacie skreslenie, konfirmačný bias, kognitívna dizonancia, preťaženie voľbou, Dunning-Kruger efekt, obmedzená sebareflexia.

Iracionalita/racionalita a schopnosť argumentovať.

Metódy a formy práce podporujúce rozvoj kritického myslenia – Cinquain, Akrostich, Pojmové mapovanie, Šesť klobúkov, Otázky vyžadujúce myslenie nižšej úrovne, otázky vyžadujúce myslenie vyššej úrovne, KWL a INSERT, Okrúhly stôl, hodnotenie a sebahodnotenie, párové čítanie,…

Súbory cookie používame na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Akceptovať
Zamietnuť
Ochrana osobných údajov.
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Ochrana osobných údajov.

Používaním našich webových stránok nám zverujete svoje osobné údaje. Na tejto stránke uvádzame, aké osobné údaje zhromažďujeme a pravidlá ako ich používame.

Prevádzkovateľ: SIEXTAR s.r.o., Gorkého 769/8, 962 31 Sliač, Slovenská republika, IČO 46 273 671, Právna forma: Živnostník, zhromažďuje nasledujúce osobné údaje: – súbory cookies – osobné údaje, ktoré nám poskytnete v rámci nášho “Kontaktného formulára”

Ako používame zhromažďované osobné údaje

Formuláre

Osobné údaje, ktoré nám poskytnete prostredníctvom našich formulárov, budú použité výhradne pre účely, pre ktoré boli určené, a to: – údaje z “Kontaktného formulára” výlučne pre potreby spätného kontaktovania sa s vami

Ako odvolať súhlas

Vaše osobné údaje spracúvame na základe vášho súhlasu, ktorý môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom odkazu umiestneného v päte každého newslettera.

Cookies

Cookies sú malé textové súbory, ktoré sa ukladajú do pamäti prehliadača a obsahujú údaje o návšteve webovej stránky. Tieto súbory sú anonymné a obsahujú údaje, akými sú jazyk, prehliadač a ďalšie nastavenia pri zobrazení stránky. Cookies, ktoré váš prehliadač odosiela k nám, slúžia na analyzovanie správania užívateľov na našich webových stránkach a na zlepšenie a zjednodušenie ich použiteľnosti. Na analýzu používame nástroje Google Analytics. Pre reklamné účely používame Google Remarketing. Doba používania súborov cookies je 6 mesiacov.

Ako súbory cookies kontrolovať a zmazať 

Zmenu nastavenia v používaní súborov cookies je možné uskutočniť v rámci každého internetového prehliadača v sekcii Nastavenia. Odstránením alebo zablokovaním súborov cookies budete môcť navštíviť naše webové stránky, ale niektoré funkcie nemusia pracovať správne.

Aké sú vaše práva

Každá osoba, ktorá nám poskytla osobné údaje má právo od nás požadovať: – prístup k svojim osobným údajom – právo na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania – právo namietať proti spracúvaniu – právo na prenosnosť údajov – právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky

Práva dotknutej osoby

Každá osoba, ktorá nám poskytla osobné údaje (dotknutá osoba) má právo od nás požadovať prístup k svojim osobným údajom a právo na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania, právo namietať proti spracúvaniu, právo na prenosnosť údajov a právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

Ako si uplatniť vaše práva

Uplatniť vaše práva si môžete zaslaním emailovej správy alebo písomnej žiadosti na naše kontaktné údaje uvedené v sekcii „Kontakt“.

Save settings
Cookies settings